۴ نکته برای خرید لنز رنگی

راهنمای خرید لنز رنگی

لنزهای رنگی یک راه آسان ، سریع و نسبتا ارزان برای تغییر دادن و زیباتر کردن ظاهر افراد است. چه بخواهید با آرایش و پوشش دلخواه این زیبایی را تکمیل کنید یا نه ، لنزهای رنگی می توانند بُعد کاملا جدیدی به ظاهر شما ببخشند.

اما انتخاب لنز رنگی گاها میتواند سخت تر از چیزی باشد که فکرش را میکنیم. انتخاب لنز فقط به این معنی نیست که آنلاین شویم یا به یک فروشگاه برویم و رنگ مورد علاقه خود را سفارش دهیم. هنگام خرید لنز رنگی باید چندین فاکتور را در نظر بگیریم که در این مقاله به ۴ نکته که هنگام خرید لنز رنگی باید به آن توجه داشت ، اشاره می کنیم.

۱ – لنز طبی رنگی یا رنگی؟

لنزهای رنگی در دو نوع لنز رنگی و لنز رنگی طبی ارائه می شوند.از لنزهای رنگی طبی (نمره دار) برای تصحیح برخی بیماری های بینایی استفاده می کنند. لنزهای رنگی (بدون نمره) نیز صرفا برای اهداف زیبایی و آرایشی مورد استفاده قرار می گیرند.

اینکه به کدام نوع لنز نیاز دارید بستگی به این دارد که آیا دچار مشکلات بینایی (نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم) هستید یا خیر. اگر این مشکلات را داشته باشید چشم پزشک احتمالا لنز طبی رنگی را برای شما تجویز خواهد کرد. در غیر اینصورت لنز رنگی پلانو مورد نیاز شما خواهد بود.

۲ – دیامتر و بیس چشم

چشم افراد معمولا در اندازه های مختلفی هستند. یعنی قطر (دیامتر) و بیس(منحنی) هر فرد با فرد دیگر ممکن است متفاوت باشد.شرکت های تولید کننده لنز چشم بر همین اساس لنزها را در اندازه دیامتر و منحنی مشخصی تولید میکنند.

برای بدست آوردن منحنی و قطر چشم نیز باید به چشم پزشک مراجعه کرد و با توجه به نسخه تجویز شده لنز تهیه کرد.

توجه داشته باشید صرفنظر از اینکه شما لنز طبی رنگی نیاز دارید یا لنز رنگی، حتما قبل از هر اقدامی به چشم پزشک مراجعه کنید و نسخه مخصوص خود را تهیه کنید. چرا که فارغ از نمره چشم، برای خرید لنز رنگی شما نیاز به دانستن قطر و منحنی چشمان خود دارید.

۳ – رنگ لنز مناسب ظاهر خود را انتخاب کنید

هنگام انتخاب لنز رنگی، همیشه رنگ هایی را انتخاب کنید که به خوبی با رنگ پوست و رنگ موی شما هماهنگی داشته باشد. همین نکته میتواند مهم ترین مرحله و به نوعی کلید به حداکثر رساندن زیبایی فرد با لنز رنگی باشد.

اگر پوست روشنی دارید معمولا لنز آبی یا لنز طوسی میتواند انتخاب مناسبی باشد. این رنگ لنزها میتوانند چشمان شما را پر جنب و جوش تر و در نتیجه ظاهر شما جذاب تر نشان دهند. همچنین برای موهای بلوند و روشن نیز اغلب لنزهای روشن در سایه های سبز ، آبی و طوسی روشن میتواند مناسب باشد. البته صرفنظر از رنگ پوست، اکثر لنزهای رنگی به موهای بلوند می آیند.

برای پوست های متوسط و سبزه روشن رنگ های متنوعی از لنز رنگی مثلا لنزهای رنگی در سایه های قهوه ای عسلی ، سبز و آبی اقیانوسی میتواند مناسب باشد.

اگر پوست تیره و گرم دارید لنز عسلی، فندقی ، شکلاتی قهوه ای و در کل انواع سایه و توناژهای لنز قهوه ای میتواند ظاهر شما را جذاب تر کند . همچنین برای موهای مشکی و تیره مثل موهای بلوند اغلب لنزهای رنگی میتواند مناسب باشد و برای انتخاب بهتر باید لنزهای مختلف را در چشم خود تست کرد.

۴ – از فروشگاه های معتبر خریداری کنید

لنزهای رنگی دارای تاریخ انقضا می باشند و پس از تاریخ انقضا نباید مورد استفاده قرار گیرند.متاسفانه به دلیل نبود نظارت کافی توسط نهادهای ناظر بهداشت و سلامت و عدم آگاهی کافی عمده مردم ، برخی فروشندگان لنز چشم ممکن است خواسته یا ناخواسته دست به سواستفاده بزنند.

چشم یکی از نقاط فوق حساس بدن می باشد و کوچکترین اشتباهی ممکن است باعث ایجاد آسیب در بینایی شود پس با خرید از فروشگاه های معتبر و دارای مجوز هم میتوان از سلامت کالا اطمینان داشت هم از پشتیبانی و مشاوره تخصصی بهره برد.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *