۵ دلیل برای اینکه از لنز طبی بجای عینک استفاده کنیم

دلایل استفاده از لنز طبی

گاهی اوقات افرادی که از عینک طبی استفاده می کنند ممکن است دچار تردید شوند که چرا به جای عینک از لنز طبی یا طبی رنگی استفاده کنند. لنز چشم طبی و عینک طبی هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و اینکه یک نفر کدام را انتخاب می کند به راحتی ، مکان استفاده ، بودجه ، سلیقه و سبک زندگی فرد بستگی دارد.

در این مقاله ما ۵ مزیت لنزهای تماسی طبی را نسبت به عینک طبی بررسی خواهیم کرد که ممکن است لنز طبی را برای افرادی که از عینک طبی استفاده می کنند به گزینه قابل بررسی تبدیل کند.

۱ – آزادی عمل در ورزش و تمرین

یکی از مزایای اصلی استفاده از لنزهای تماسی نسبت به عینک، آزادی عملی است که در اختیار استفاده کننده قرار می دهد. واضح است که همواره عینک یکی از موانع و مشکلات بزرگ برای ورزش کردن است، و احتمال شکستگی آن حین ورزش یا تمرین ، تمرکز را از شخص می گیرد و ممکن است باعث ایجاد آسیب های جدی شود.

در مقابل لنزهای تماسی طبی می توانند دید محیطی بهتری نسبت به عینک ارائه دهند، که نه تنها برای ورزش، بلکه هنگام رانندگی نیز مفید است.

۲ – شفافیت بدون توجه به آب و هوا

همچنین هنگام استفاده از عینک در شرایط آب و هوایی خاص، مانند باران یا برف، دید شما ممکن است کمی محدود یا غیر شفاف شود. افتادن قطره ای روی عینک شما به این معنی است که نمی توانید به وضوح ببینید و باید لنز عینک را پاک و خشک کنید تا بتوانید ادامه دهید. هوای مه آلود نیز می تواند باعث مه شدن عینک شود.

۳ – ویژگی ها و امکانات بیشتر

فناوری لنزهای تماسی در چند دهه گذشته پیشرفت خوبی داشته است. در حال حاضر امکان تهیه لنزهای تماسی مخصوصاً برای افراد مبتلا به آستیگماتیسم و ​​حتی برای افرادی که از وریفوکال (varifocal) استفاده می کنند وجود دارد.

۴ – ظاهرتون رو تغییر بدید!

اگر می خواهید ظاهر خود را تغییر دهید یا فقط می خواهید کمی چشمان خود را بیشتر (بدون عینک) نشان دهید، لنزهای تماسی گزینه ای عالی هستند. حتی از آنجایی که برخی لنزهای طبی بی رنگ هستند تشخیص اینکه فرد لنز انداخته یا نه ، اصلا راحت نیست.

۵ – یک تغییر زیباتر

با پیشرفت فناوری و تولید لنزهای رنگی مختلف ، این روزها بخش بزرگی از خریداران لنز چشم ، از آن بعنوان وسیله زیبایی-آرایشی استفاده می کنند که میتواند با تغییر رنگ چشم، جذابیت خاصی به چهره فرد ببخشد. لنزهای طبی رنگی در رنگها، برندها، مدت زمان استفاده مختلف ، با طیف وسیعی از نمره های منفی و مثبت برای افرادی که علاوه بر درمان بینایی خود بدنبال تغییر در ظاهر خود نیز هستند موجود می باشد.

منبع

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *