لنز بی رنگ طبی چیست؟

لنز بی رنگی طبی

لنز های بی رنگ نوعی لنز تماسی هستند که به عنوان لنز طبی برای درمان برخی مشکلات بینایی و جایگزینی برای استفاده از عینک طبی مورد استفاده قرار میگیرند.

این لنزها در صورت انتخاب صحیح و مناسب به شکلی طراحی شده‌اند که برای کاربران بسیار راحت و آسان هستند. خصوصاً، اگر از لنز‌های روزانه استفاده شود، که برای هر بار استفاده،یک جفت جدید استفاده می‌شوند و نیازی به شستشو و نگهداری دوباره آن نیست. در نتیجه کاربران می‌توانند به راحتی لنز‌های روزانه را باز و استفاده کنند و پس از استفاده، آن‌ها را دور بیندازند.

البته لنزهای بی رنگ روزانه، اغلب به دلایل خاصی مثل استفاده در جشن یا مراسم به صورت یک روز یا یک شب در پک های تکی یا چندتایی تهیه و مورد استفاده قرار میگیرند.از این رو اگر کسی مصرف کننده طولانی مدت لنز طبی بی رنگ باشد بهتر است به فکر تهیه لنزهای بی رنگ ماهانه، فصلی ، ۶ ماهه و سالانه باشد.

یکی از نکات مهمی که در استفاده متداوم از لنز چشم باید به آن توجه داشت و گاهی حتی آن را میتوان مهمتر از خود لنز چشم تلقی کرد، استفاده از مایع لنز مناسب است. زیرا بهترین لنز چشم موجود را هم اگر بخریم اما از محلول لنز مناسب استفاده نکنیم، میتواند باعث ایجاد حساسیت و موارد دیگری شود که برای چشم آسیب زاست.

لنز بی رنگی طبی

لنز بی رنگ ،بدون رنگ است، در واقع بافت این لنزها بدون رنگ است؛ بنابراین، در مقایسه با لنز های معمولی تماسی، روغن، خاک، جرم آلودگی، باکتریها، مواد شیمیائی و سایر مواد آلوده دیگر به سبب تراکم پایین بر روی بافت لنز، کمتر به آن میچسبند و به لطف این ویژگی در محیط‌های خشک و گرم، بیشترین راحتی برای کاربران فراهم می‌شود.

مزیت اصلی استفاده از لنز‌های تماسی بی رنگ، عدم تغییر ظاهر طبیعی فرد است. یعنی یک لنز شفاف بدون رنگ روی چشم می‌نشیند و جدا از کاربرد طبی هیچ تغییری در رنگ طبیعی چشم ایجاد نمی کند.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *