غذاهایی که باعث خوشحالی میشوند

چه رنگ لنزی طبیعی است؟
چه رنگ لنزی طبیعی است؟
خرداد ۱۲, ۱۴۰۱
حساسیت به عطر چگونه است؟
حساسیت به عطر چگونه است؟
خرداد ۱۲, ۱۴۰۱
همه

غذاهایی که باعث خوشحالی میشوند

غذاهایی که باعث خوشحالی میشوند

غذاهایی که باعث خوشحالی میشوند

 آووکادو:

تریپتوفان یک آمینو اسید ضروری که توسط مغز برای تولید سروتونین استفاده می‌شود. انتقال‌دهنده عصبی سیستم عصبی مرکزی به وفور در این میوه وجود دارد. آووکادو همچنین برای پوست، مو و ناخن مفید است. همه ما می‌دانیم که وقتی خوب به نظر می‌رسید احساس خوبی دارید.

 توت‌ها:

زغال اخته، تمشک و توت فرنگی دارای مواد مغذی آنتوسیانیدین و آنتوسیانین هستند که به کاهش افسردگی و استرس کمک می‌کند.

 مرغ:

ویتأمین B12 موجود در طیور به آرامش بدن کمک می‌کند.

 سوپ رشته مرغ:

این نیروگاه مایع داغ پروتئین و فیبر که برای درمان هر چیزی که شما را ناراحت می‌کند شناخته شده است، خلق و خو را بهبود می‌بخشد و انرژی را افزایش می‌دهد. این احتمالاً توضیح می‌دهد که چرا این غذا حتی برای سرماخوردگی و آنفولانزا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 شکلات تلخ:

این خوراکی سرشار از منیزیم است که به کاهش اضطراب و آرامش عضلات کمک می‌کند. شکلات تلخ همچنین حاوی فنیل‌اتیلامین (PEA) است، ماده شیمیایی که در هنگام تجربه عاشق شدن توسط مغز ایجاد می‌شود. PEA باعث ترشح اندورفین در مغز می‌شود. به همین دلیل است که خوردن شکلات باعث می‌شود احساس شادی بیشتری داشته باشید.

 ماست یونانی:

این ماده سالم سرشار از پروبیوتیک است که به بهبود خلق و خو و سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

چای سبز:

در حالی که چای از دیرباز به عنوان یک نوشیدنی تسکین دهنده در نظر گرفته می‌شود، چای سبز سرشار از تیانین است که به کاهش استرس و اضطراب و افزایش خلق و خوی معروف است.

 ماهی سالمون:

این ماهی چرب سرشار از امگا ۳ است و به تثبیت خلق و خو، کاهش افسردگی و بهبود حافظه و تمرکز کمک می‌کند.

 اسفناج:

اسفناج حاوی مقادیر زیادی اسید فولیک است و به دلیل فواید آن برای بهبود خلق و خوی شناخته شده است.

 گوجه فرنگی:

از آنجایی که لیکوپن محلول در چربی است گوجه فرنگی را با مقداری روغن زیتون بخورید که به جذب لیکوپن در بدن کمک می‌کند.

 گردو:

گردو که به عنوان یک خوراک‌ایده‌آل برای بهبود خلق و خو در نظر گرفته می‌شود و سرشار از ویتأمین‌های گروه B است. این‌ها به حفظ تعادل خلق و خو، مبارزه با خستگی، اضطراب، استرس، تنش و تحریک‌پذیری کمک می‌کنند. علاوه بر این گردو سرشار از امگا ۳ است که به عملکرد صحیح مغز کمک می‌کند و افسردگی را از بین می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *